poniedziałek, 8 grudnia 2014

LISTY i ZAPOWIEDZI





Jestem fanką wszelkiego rodzaju list, spisów, tabel, zestawień. Robię listy zadań do zrobienia na kolejny dzień, planuję każdą imprezę urodzinową, rodzinną, tworzę listy prezentów do kupienia na święta. Od czasu połączenia budżetów mojego i męża w jeden robię również zestawienia wydatków. Co zaś najważniejsze lubię (i robię) listy książek do przeczytania, filmów do obejrzenia, listy marzeń ubraniowych, mieszkaniowych, dekoracyjnych oraz planów różnego rodzaju.

Listę książek tworzę poniekąd z pragmatycznego punktu widzenia. Wkurza mnie, że moja biblioteka (z której skądinąd korzystam namiętnie) nie może sobie poradzić z zarejestrowaniem nowych książek, które już chcę mieć. Oczywiście, jeżeli już nie mogę się doczekać, wspieram autora i idę do księgarni. Niestety nie mam nieograniczonego budżetu ani wystarczającego miejsca na półkach żeby kupować, kupować i kupować. Dlatego muszę daną książkę umieścić na liście i sprawdzać co jakiś czas, czy mogę już ją wypożyczyć.
Dzisiaj więc 3 listy:

1.      Lista książek przeczytanych lub prawie przeczytanych (recenzje już niedługo):
- Olga Tokarczuk „Księgi Jakubowe”
- Paul Auster „Dziennik zimowy”
- Patrick Modiano (tegoroczny laureat literackiej Nagrody Nobla) „Zagubiona dzielnica”: w związku z tym, że autor jest teraz „na fali” bardzo dużo wydawnictw ponownie „wypuściło” do sprzedaży książki Modiano, ja polecam jednak skierować swoje kroki do bibliotek i po prostu wypożyczyć.

2.       Lista książek czekających na przeczytanie (będących w moim posiadaniu):
- Pamela Druckerman „W Paryżu dzieci nie grymaszą”,
- Eleanor Catton „Wszystko, co lśni”,
- Katrine Kielos „Jedyna płeć”.

3.      Lista książek do przeczytania (może dołożycie coś do mojej listy):
- Szczepan Twardoch „Drach”
- Elizabeth Strout „Olive Kitteridge”
- Charlotte Link “Nieproszony gość’
- Michael Cunningham “Królowa śniegu”
- Roberto Saviano „Zero, zero, zero…”
- Małgorzata Szumska „Zielona sukienka”
- Mario Vargas Llosa „Dyskretny bohater”
- Cristina de Stafano „Oriana Fallaci. Portret kobiety”
- Marta Sapała „Mniej” (książka polecana przez wszystkich blogerów;))
- Mikołaj Grynberg „Oskarżam Auschwitz” (patrzcie: rozmowa o książce w ostatnich „Wysokich obcasach”)
- Sławomir Rogowski „Widok z dachu”.

Miłego wieczoru, ja wracam do „Zagubionej dzielnicy”.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawienie każdego śladu w mojej przestrzeni:)