piątek, 15 stycznia 2016

"NIC BARDZIEJ MYLNEGO!" RADOSŁAW KOTARSKI

źródło
Niestety, ale będę jedną z nielicznych, której książka po prostu się nie podobała. Wypożyczyłam, bo akurat pojawiła się w nowościach w mojej bibliotece, poza tym "Nic bardziej mylnego!" bombardowało mnie już zewsząd od kilku tygodni. Od razu zaznaczę, że nigdy nie oglądałam programów autora książki, Radosława, przepraszam Radka, Kotarskiego, ani na youtube, ani w TVP. Nie z jakichś konkretnych powodów, po prostu nie oglądam youtube'a, bo czytam książki - serio:)
O czym zatem jest książka "Nic bardziej mylnego!"? Radek Kotarski wybrał 50 mitów popularnych w naszym społeczeństwie (z różnych dziedzin), typu: najwięcej ciepła ucieka przez głowę, żarówkę wynalazł Edison, womitoria w starożytnym Rzymie były pomieszczeniami przeznaczonymi do wymiotowania, myszy jedzą ser czy Napoleon był malutki.
Problem nie tkwi w sposobie napisania książki, w języku, stylistyce, itd. (chociaż w niektórych momentach miało być chyba zabawnie, a nie było). Problem tkwi w tym, że jest to książka napisana nie wiadomo po co. Taki już mój los, że lubię czytać książki, które coś wnoszą do mojego życia, nawet jeśli są to książki z natury swej "rozrywkowe", np. kryminały. Ta książka nie wniosła niestety nic. Podejrzewam, że jak większość blogerów, youtuberów, vlogerów, Radosław Kotarski, chciał wykorzystać, że jest na topie i napisał książkę. Nie widzę w tym nic złego, tego typu książek jest teraz mnóstwo na rynku. Wiem, że teoretycznie "Nic bardziej mylnego!" to książka popularyzująca wiedzę. Tylko, że nie wiem jaką wiedzę i czy faktycznie popularyzuje. Ja już kilka dni po przeczytaniu nie pamiętałam praktycznie nic. Może dlatego, że większość mitów znałam wcześniej i wiedziałam, że to powielane przez lata bzdury bądź stereotypy.
Wypożyczyłam, przeczytałam, nie spodobała mi się. 
Mnóstwo pozytywnych opinii znajdziecie m.in. tutaj. Może się jednak zdecydujecie przeczytać. Po krótkim zastanowieniu stwierdzam, że "Nic bardziej mylnego!" powinna być ciekawą rozrywką dla gimnazjalistów. 

Jeśli macie inną opinię, koniecznie się podzielcie. Miłego popołudnia :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawienie każdego śladu w mojej przestrzeni:)