środa, 22 lipca 2015

AKTUALNOŚCI LITERACKIE

 
źródło: kaboompics.com

Właśnie wróciłam z urlopu, gdzie żyłam sobie spokojnie, bez laptopa i internetu. Polecam każdemu:). Od razu przepraszam za nieobecność na blogu, ale mam nadzieję, że szybko się ogarnę i przygotuję parę postów. W planach do recenzji: "Pupilla", "Pochłaniacz" oraz "Gdy zniknęły gołębie".
Póki co, proponuję  jednak wypić kubek dobrej kawy i poczytać:

1. Pod koniec sierpnia premiera nowej książki Agaty Tuszyńskiej (autorki książki "Oskarżona: Wiera Gran) "Narzeczona Schulza". Opowiada historię Józefiny Szelińskiej, narzeczonej autora "Sklepów cynamonowych". Nieszczególnie przepadam za biografiami, ale historia o Wierze Gran została przez Tuszyńską tak świetnie napisana, że nie mogę doczekać się jej nowej książki.
źródło
2. "Morfina" Szczepana Twardocha została nominowana do Europejskiej Nagrody Literackiej Prix du livre europeen. Naprawdę mamy się czym chwalić:) Tutaj znajdziecie moje krótkie spostrzeżenia dotyczące książki. 
źródło
3. Olga Tokarczuk otrzymała nagrodę Brückepreis 2015

 4. Nagrodę Pulitzera 2015 w kategorii FICTION otrzymał Anthony Doerr. Książka "Światło, którego nie widać" ukaże się niedługo nakładem wydawnictwa Czarna Owca. 
źródło
Miłego dnia i do napisania:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawienie każdego śladu w mojej przestrzeni:)